Jak bezpiecznie wzmacniać mięśnie brzucha?

Słabe mięśnie brzucha są częstą przyczyną bólu pleców. Wynika to z wielu czynników, których wyjaśnienie wymagałoby napisania oddzielnego artykułu. Mogłoby się wydawać, że intensywne ćwiczenie mięśni brzucha może jedynie pomóc. W praktyce, nieprawidłowo wykonane lub źle dobrane ćwiczenia mogą wręcz doprowadzić do uszkodzenia kręgosłupa lub nasilenia bólu. Najważniejsze jest, aby wzmacniać same mięśnie brzucha, a nie mięśnie biodrowo lędźwiowe (ang. iliopsoas muscle), które przyczepiają się do kręgosłupa, a ich nadmierne obciążanie może prowadzić do powstawania bólu. W czasie ćwiczenia mięśni brzucha bardzo istotne jest rozluźnienie mięśni grzbietu. W zachowaniu optymalnej techniki ćwiczeń pomagają specjalnie zaprojektowane urządzenia. Jednym z nich jest wynalazek polskiego fizjoterapeuty Drim Drum, który pozwala skutecznie i bezpiecznie zadbać o mięśnie brzucha przy minimalnych nakładach czasu i wysiłku. Ćwicząc z Drim Drumem nie tylko wzmacniamy mięśnie brzucha, ale również rozluźniamy napięcie mięśni grzbietu. Podczas ćwiczeń kręgosłup jest rytmicznie rozciągany, co sprzyja prawidłowemu odżywieniu krążków międzykręgowych, czyli dysków.

Uważam, że regularne stosowanie tego przyrządu może uchronić przed wieloma schorzeniami kręgosłupa. Natomiast jeżeli ktoś już cierpi na bóle pleców, przed używaniem Drim Druma powinien skonsultować się z doświadczonym specjalistą, gdyż w niektórych chorobach, na przykład w stenozie lędźwiowej należy stosować inne ćwiczenia.  Drim Drum można nabyć w sklepie internetowym  producenta, a wpisując kod rabatowy „spine” można uzyskać zniżkę.